
Muzeum
Kinematografii i Poza Rozkładem zapraszają na otwarcie wystaw:
JAK KOCHAĆ DZIECKO – Ilustracje Iwony Chmielewskiej i Gabrieli
Cichowskiej
Cichowskiej
i
JANUSZ KORCZAK. MIĘDZY
RZECZYWISTOŚCIĄ A OBRAZEM FILMOWYM
RZECZYWISTOŚCIĄ A OBRAZEM FILMOWYM
6 sierpnia 2012 r.
godz. 18.00
godz. 18.00
Sala kinowa, Pl.
Zwycięstwa 1, Łódź
Zwycięstwa 1, Łódź
Korczak poszukiwał
wiedzy o dziecku, zachęcał dorosłych do otwarcia się na twórcze „nie
wiem”, do rozumienia punktu widzenia najmłodszych. Aby przypomnieć jego
dokonania, zachęcamy do przyjrzenia się samemu Korczakowi z różnych perspektyw.
Film, spektakle Teatru Telewizji, literatura, którą po sobie pozostawił,
wreszcie – książki, które próbują przybliżyć Korczaka dzieciom i dorosłym.
wiedzy o dziecku, zachęcał dorosłych do otwarcia się na twórcze „nie
wiem”, do rozumienia punktu widzenia najmłodszych. Aby przypomnieć jego
dokonania, zachęcamy do przyjrzenia się samemu Korczakowi z różnych perspektyw.
Film, spektakle Teatru Telewizji, literatura, którą po sobie pozostawił,
wreszcie – książki, które próbują przybliżyć Korczaka dzieciom i dorosłym.
Od 6 sierpnia, w 70-tą
rocznicę śmierci Korczaka, z okazji trwającego Roku Korczakowskiego
zapraszamy dzieci i dorosłych na wystawy Jak kochać dziecko. Ilustracje
Iwony Chmielewskiej i Gabrieli Cichowskiej i Janusz Korczak. Między
rzeczywistością a obrazem filmowym oraz wydarzenia towarzyszące.
rocznicę śmierci Korczaka, z okazji trwającego Roku Korczakowskiego
zapraszamy dzieci i dorosłych na wystawy Jak kochać dziecko. Ilustracje
Iwony Chmielewskiej i Gabrieli Cichowskiej i Janusz Korczak. Między
rzeczywistością a obrazem filmowym oraz wydarzenia towarzyszące.
JAK KOCHAĆ DZIECKO
Wystawa Jak kochać
dziecko – prezentujemy na niej oryginały ilustracji z dwóch książek obrazowych
poświęconych autorowi Króla Maciusia I z Pamiętnika Blumki Iwony
Chmielewskiej i niepublikowanego jeszcze Ostatniego przedstawienia Panny
Esterki Adama Jaromira i Gabrieli Cichowskiej. Wystawa przygotowana jest z
myślą o najmłodszych – prace powieszone są na wysokości wzroku dziecka.
dziecko – prezentujemy na niej oryginały ilustracji z dwóch książek obrazowych
poświęconych autorowi Króla Maciusia I z Pamiętnika Blumki Iwony
Chmielewskiej i niepublikowanego jeszcze Ostatniego przedstawienia Panny
Esterki Adama Jaromira i Gabrieli Cichowskiej. Wystawa przygotowana jest z
myślą o najmłodszych – prace powieszone są na wysokości wzroku dziecka.
Jak kochać dziecko to jedna z najsłynniejszych prac Korczaka, w
których zawarł swoje credo pedagogiczne. Jak, kiedy, ile – dlaczego? Korczak
pyta, poszukuje, myśli, zachęca do refleksji. O dziecku.
których zawarł swoje credo pedagogiczne. Jak, kiedy, ile – dlaczego? Korczak
pyta, poszukuje, myśli, zachęca do refleksji. O dziecku.
Wystawa prezentowych ilustracji z dwóch książek obrazowych poświęconych
Korczakowi, jego pedagogice i podopiecznym – nie bez przyczyny zapożyczyła ten
tytuł. Pragniemy pokazać – i dziecku, i dorosłemu – Janusza
Korczaka w towarzystwie tych, którym poświęcił wszystko co miał. Dzieciom
dajemy obraz i tekst, który w sposób szczególny łączy się ze sobą, by zasiać
pasję odkrywania, zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Kim był Janusz
Korczak? Czym był Dom Sierot? Co to znaczy, że dziecko ma prawo być tym, kim
jest? Dlaczego dorosły wymyślił książkę o chłopcu – królu reformatorze?
Korczakowi, jego pedagogice i podopiecznym – nie bez przyczyny zapożyczyła ten
tytuł. Pragniemy pokazać – i dziecku, i dorosłemu – Janusza
Korczaka w towarzystwie tych, którym poświęcił wszystko co miał. Dzieciom
dajemy obraz i tekst, który w sposób szczególny łączy się ze sobą, by zasiać
pasję odkrywania, zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Kim był Janusz
Korczak? Czym był Dom Sierot? Co to znaczy, że dziecko ma prawo być tym, kim
jest? Dlaczego dorosły wymyślił książkę o chłopcu – królu reformatorze?
Dorosłemu pokazujemy kogoś, kto w dziecku widzi partnera do zgłębiania
twórczego nie wiem. Wszystkich zachęcamy do poznania i przypomnienia
sobie różnych oblicz Janusza Korczaka, w literaturze, filmie, teatrze telewizji
i we współczesnej książce obrazowej, która w sposób szczególny pragnie skłonić
odbiorcę do rozmowy i dialogu.
twórczego nie wiem. Wszystkich zachęcamy do poznania i przypomnienia
sobie różnych oblicz Janusza Korczaka, w literaturze, filmie, teatrze telewizji
i we współczesnej książce obrazowej, która w sposób szczególny pragnie skłonić
odbiorcę do rozmowy i dialogu.
W każdą niedzielę sierpnia i września od dnia otwarcia wystawy, w sali
kinowej Muzeum Kinematografii w Łodzi odbywać się będą specjalne edycje
spotkań Czytanki przed ekranem, poświęcone dorobkowi Janusza Korczaka.
Każde spotkanie poświęcone będzie innemu utworowi prozatorskiemu i jego
adaptacji filmowej bądź zrealizowanej dla Teatru Telewizji.
kinowej Muzeum Kinematografii w Łodzi odbywać się będą specjalne edycje
spotkań Czytanki przed ekranem, poświęcone dorobkowi Janusza Korczaka.
Każde spotkanie poświęcone będzie innemu utworowi prozatorskiemu i jego
adaptacji filmowej bądź zrealizowanej dla Teatru Telewizji.
JANUSZ KORCZAK. MIĘDZY RZECZYWISTOŚCIĄ A OBRAZEM
FILMOWYM
FILMOWYM
Janusz Korczak. Między rzeczywistością a obrazem
filmowym to próba pokazania jak dwaj mistrzowie polskiego kina: Aleksander Ford
w filmie Jest pan wolny, doktorze Korczak i Andrzej Wajda w filmie Korczak
zmierzyli się z postacią i legendą Starego Doktora.
filmowym to próba pokazania jak dwaj mistrzowie polskiego kina: Aleksander Ford
w filmie Jest pan wolny, doktorze Korczak i Andrzej Wajda w filmie Korczak
zmierzyli się z postacią i legendą Starego Doktora.
Zwiedzający zobaczą
archiwalne, unikatowe werki, fotosy, plakaty i dokumenty związane z obu
tytułami i człowiekiem, którego losy ukazywały. Eksponaty związane z filmem Jest pan wolny, doktorze Korczak pochodzą z archiwum prywatnych dokumentów
reżysera. Prezentowana korespondencja i inne pisma będą udostępnione po raz
pierwszy zwiedzającym.
archiwalne, unikatowe werki, fotosy, plakaty i dokumenty związane z obu
tytułami i człowiekiem, którego losy ukazywały. Eksponaty związane z filmem Jest pan wolny, doktorze Korczak pochodzą z archiwum prywatnych dokumentów
reżysera. Prezentowana korespondencja i inne pisma będą udostępnione po raz
pierwszy zwiedzającym.
Na szczególna uwagę
zasługują materiały dotyczące filmu Jest pan wolny doktorze Korczak gdyż
przybliżają tytuł praktycznie nieznany szerokiej publiczności. Dzięki
uprzejmości Artura Braunera, producenta filmu, w sali wystawowej będzie można
obejrzeć (w języku niemieckim) dzieło Aleksandra Forda, ukończone tuż przed
jego śmiercią. Ostatni otwarty pokaz tego filmu dla polskiej publiczności odbył
się w 1990 roku. Kino Kinematograf przypomni także obraz Korczak w reżyserii
Andrzeja Wajdy (wstęp wolny).
zasługują materiały dotyczące filmu Jest pan wolny doktorze Korczak gdyż
przybliżają tytuł praktycznie nieznany szerokiej publiczności. Dzięki
uprzejmości Artura Braunera, producenta filmu, w sali wystawowej będzie można
obejrzeć (w języku niemieckim) dzieło Aleksandra Forda, ukończone tuż przed
jego śmiercią. Ostatni otwarty pokaz tego filmu dla polskiej publiczności odbył
się w 1990 roku. Kino Kinematograf przypomni także obraz Korczak w reżyserii
Andrzeja Wajdy (wstęp wolny).